ICONS – legendarne marki i ich kultowe produkty

ICONS – legendarne marki i ich kultowe produkty

504
0
PODZIEL SIĘ

Ikony mody – kultowe, ponadczasowe produkty. Nieśmiertelne. Kopiowane przez marki na całym świecie. Choć mają już na karku trochę lat, wciąż cieszą się niesłabnąca popularnością. Wygodne, solidnie wykończone, klasyczne – pożądane przez każdego z nas. W czym tkwi ich fenomen?

TIMBERLANDY

Żółte Buty Premium 6 to kultowy produkt Timberlanda. Wszystko zaczęło się od Żółtego Buta, zaprojektowanego z myślą o ciężko pracującym mieszkańcu Nowej Anglii. Dzięki innowacyjnej technologii łączenia podeszwy z cholewką, rodzina Swartz produkuje pierwszy w historii wodoodporny but, wyznaczając tym samym wartości do dziś będące wizytówką marki: kunszt, trwałość i bezpieczeństwo. Komfort i ochrona przed przemakaniem – dwie cechy „Drwala”, sprawiają, iż może on być noszony bez względu na porę roku. Wprowadzony na początku pod nazwą „Timberlander” (oznaczającą „człowieka z lasu”). Timberland nie planował stworzenia nowej ikony mody, ale wierność zasadom takim jak forma, funkcjonalność i rzetelność, stała się bardziej atrakcyjna dla trendsetterów na całym świecie, niż chwilowe trendy w modzie. Żółte Buty to inwestycja na lata!

Dziś, jako jeden z najbardziej kultowych modeli obuwia na świecie, występuje w filmach, teledyskach, widoczny na ulicach naszych miast. „Yellowboots” doczekały się wielu naśladowców, ale jedyny prawdziwy, legendarny, oryginalny drwal jest tylko jeden.

1

HUNTERY

Marka Hunter to jedna z najbardziej rozpoznawanych firm obuwniczych na całym świecie. Od lat święci triumfy w sprzedaży, zdobywając uznanie kolejnych wielbicieli wytrzymałego i oryginalnego obuwia na każdą pogodę. Historia marki sięga 1856 roku, kiedy to Henry Lee Noris przybył do Szkocji w poszukiwaniu idealnego miejsca na rozpoczęcie produkcji butów. Wzrost produkcji kaloszy był uzależniony bezpośrednio od wybuchu I wojny światowej. Żołnierze potrzebowali wytrzymałego, lekkiego i wodoodpornego obuwia, które sprawdzi się na froncie oraz w okopach. W tamtym czasie na prośbę Ministerstwa Wojny wyprodukowano łącznie 1.185.036 par kaloszy. Jednym z najbardziej znanych modeli kaloszy, święcącym triumfy popularności, są zielone kalosze, które powstały w 1955 roku. Jako pierwsze buty ortopedyczne, zostały wprowadzone na rynek razem z modelem Royal Hunter, dostępnym w asortymencie marki po dziś dzień. Firma, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferuje szeroki wybór obuwia na różne okazje i dla różnych odbiorców, począwszy od członków rodziny królewskiej, gwiazd, farmerów, wielbicieli mody i zwykłych ludzi ceniących wygodę i komfort. Dzięki doskonałej jakości, funkcjonalności i bogatemu wzornictwu, gumowe kalosze wkroczyły na salony i cieszą się popularnością do dziś.

WOMENS:Original:Original

WRANGLERY

Wrangler to legenda, jeśli chodzi o odzież dżinsową. Historia marki sięga początków XX wieku. Wszystko zaczęło się od firmy produkującej roboczą odzież dżinsową, Hudson Overall Company, która powstała w Greensboro w Północnej Karolinie w 1904 roku. W przeciwieństwie do innych oryginalnych ikon, przepis na stworzenie sławnych dżinsów Wranglera można odnaleźć na dżinsach – od modelu 13MWZ z 1947 roku aż po modele współczesne – zawiera siedem unikalnych detali.

  1. Płaskie nity

Nity wzmacniają dżinsy w kluczowych miejscach i zapobiegają rozdarciu szwów. Płaskie miedziane nity Wranglera „nie drapią” – dokładnie tak, jak obiecywały pierwsze reklamy. Nadają dżinsom subtelne wykończenie: są bardziej przyjazne dla ciała i wszystkich powierzchni, z którymi się stykamy.

  1. Kieszonka na zegarek

Wylot kieszeni znajduje się wysoko, tuż przy talii, i jest w naturalny sposób zabezpieczony paskiem. Tak więc na pewno nic stamtąd nie wypadnie.

  1. Szwy

Zakładane szwy zewnętrzne stanowią znak rozpoznawczy większości modeli dżinsów Wranglera. Ponieważ po wewnętrznej stronie nogawek szwy są płaskie, dżinsy te są dużo wygodniejsze podczas jazdy, zwłaszcza na motorze.

  1. Szlufki

Porządny skórzany pasek przewleczony przez siedem szlufek sprawia, że dżinsy idealnie przylegają do ciała.

  1. Haft „W”

Wprowadzony w 1947 roku haft „W” to dżinsowy odpowiednik oznakowania bydła. Dżinsy Wranglera mają wyhaftowane dwa „W” na tylnych kieszeniach – skrót od „Western Wear” [odzież Zachodu]. Oprócz tego, kieszenie mają również poziome szwy w kolorze dżinsu, które łączą je z dodatkową warstwą materiału, wzmacniającą je od wewnątrz.

  1. Naszywka

Od 1947 roku wszystkie dżinsy Wranglera mają na prawej tylnej kieszeni skórzaną naszywkę. Na początku widniał na niej napis „Blue Bell’s Wrangler Authentic Western Jeans”. Obecnie znajduje się tam tylko nazwa Wrangler – jedno słowo, które symbolizuje wytrzymałą, autentyczną odzież dżinsową najwyższej jakości.

  1. Logo z liny

Ułożone z liny logo Wranglera to jeden z najbardziej kultowych symboli w historii dżinsu. Lina oznaczała działanie: dżinsy Wrangler są przeznaczone dla ludzi aktywnych, którym zależy na swobodzie ruchów i którzy muszą radzić sobie w trudnych sytuacjach.

spodnie

Aleksandra Wirosławska

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ