Uwolnić endorfiny

Uwolnić endorfiny

276
0
PODZIEL SIĘ

Bieganie stało się trendy. Biegają młodzi, starsi, kobiety i mężczyźni. Nic więc dziwnego, że wydarzeń, dzięki którym mogą uwolnić energię. przybywa…

Jedną z popularniejszych imprez biegowych w Polsce jest Orlen Warsaw Marathon, który odbywa się pod hasłem Narodowego Święta Biegania. Wydarzenie zadebiutowało w 2013 r. i od pierwszej edycji organizowane są aż trzy główne biegi: maraton, bieg na dystansie 10 km oraz charytatywny marszobieg. W ramach Orlen Warsaw Marathon odbywają się również Mistrzostwa Polski w Maratonie Mężczyzn, a pula nagród pieniężnych porównywalna jest z czołowymi imprezami biegowymi w Europie.

Nie tylko dla siebie
Za nami także kolejny rok wspólnego biegania z PKO Bankiem Polskim. Zawodnicy biorący udział w akcjach „biegnę dla…” od 2013 r. okrążyli Ziemię wzdłuż równika już 32 razy. Łącznie pokonali około 1 mln 305 tys. km, a Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała na rzecz osób potrzebujących ponad 2,1 mln zł. W samym 2015 r. było to 860 tys. zł.
PKO Bank Polski realizuje od 2013 r. autorski program „PKO Biegajmy razem” i wspiera największe imprezy biegowe w Polsce, jak np. PKO Poznań Maraton, PKO Wrocław Maraton, PKO Silesia Marathon, cykl PKO Rzeszów Biega, PKO Grand Prix Gdyni, biegi wchodzące w skład Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o pamięć” (Bieg Konstytucji 3 Maja, Bieg Powstania Warszawskiego, Bieg Niepodległości), a także wiele innych, lokalnych zawodów. Podczas wszystkich tych wydarzeń prowadzone są akcje charytatywne na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu życia albo zdrowia. Przyłączenie się do takiej inicjatywy jest bardzo proste. Wystarczy z przypiętą kartką „biegnę dla…” przebiec linię mety. Jeśli określona liczba zawodników ukończy bieg, Fundacja PKO Banku Polskiego przekaże pieniądze na wskazany cel.
Dla wielu zawodników świadomość, że biegną nie tylko dla siebie, ale także by komuś pomóc, jest świetną motywacją. Pomysł akcji „biegnę dla…“ zrodził się wśród pracowników naszego Banku i jest konsekwentnie realizowany podczas każdego wspieranego przez nas biegu. Odpowiadamy w ten sposób na autentyczne zapotrzebowanie społeczne, a dodatkowo łączymy pasję do sportu z pomaganiem osobom potrzebującym, zarówno dzieciom, jak i dorosłym – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor biura komunikacji i odpowiedzialności społecznej PKO Banku Polskiego.

Chętni, by pomagać
Charytatywny charakter ma także PZU Maraton Warszawski. We
wrześniu ubiegłego roku wystartowała jego 38. edycja. Obok tradycyjnej formy zapisów, działała specjalna ścieżka #BiegamDobrze, w której rejestrujący się nie ponosił opłaty, jedynie wybierał cel i organizację dobroczynną, na którą poprzez jego profil były zbierane pieniądze. Po przekroczeniu progu 300 zł uczestnikowi automatycznie nadawano numer startowy. Na czym konkretnie polega inicjatywa #BiegamDobrze? Każdy uczestnik prowadzi własny profil, poprzez który może komunikować się z przyjaciółmi i fanami, promować swoją akcję w mediach społecznościowych, definiować cele zbiórki, wyzwania i deklarować działania po osiągnięciu ustalonego progu zbiórki, mobilizując tym samym siebie i innych. Wśród organizacji, które można wspierać, znalazły się: Amnesty International, Fundacja Dzieci Niczyje, Fundacja Synapsis, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! W ubiegłym roku do akcji dołączyły również: Fundacja Wcześniak i WWF Polska.
Jak pokazuje badanie „Zwyczaje biegaczy w Polsce” przeprowadzone w 2015 r. przez agencję badawczą PBS na zlecenie PKO Banku Polskiego, prawie połowa biegających w całej Polsce (44 proc.) uczestniczy w akcjach charytatywnych.
Ludzie łączą się nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą się poczuć wspólnotą, chcą zmienić coś wokół siebie, chcą pomóc. Wraz ze wzrostem popularności biegania rośnie też popularność imprez biegowych. Blisko 20 proc. biegaczy aktywnie bierze udział w masowych imprezach biegowych, jedna czwarta uczestniczy w takich wydarzeniach jako kibice. Bardzo ważną motywacją do wspólnego biegania jest właśnie potrzeba zaangażowania, zarówno w społeczność ludzi, którzy czują podobnie do nas, chęć poczucia panującej wśród nich atmosfery, jak i w wyższy cel – prawie połowa biegających w zorganizowanych imprezach włącza się w ten sposób w realizację celów charytatywnych – ocenia Monika Jagiełło, starszy kierownik projektów w agencji PBS.

Karolina Polacka

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ